A távmunka 11 szabálya csapatoknak, vezetőknek és kezdőknek

Sajnálatos módon a koronavírus járvány mindannyiunkat arra kényszerített, hogy hirtelen életmódot váltsunk. Különösen arra, hogy távmunkára váltsunk. Sokak számára ez komoly kihívást jelent.

A Jooble állásportálon is találhat számos távmunkát, például ha az alábbi kulcsszavakat írja be a keresőbe: állások Kaposvár.

Különböző szakemberektől összegyűjtöttünk néhány hasznos tanácsot, hogyan dolgozzon otthon, és ugyanakkor maradjon produktív, ne étkezzen- és ne dolgozza túl magát, maradjon kapcsolatban a csapattal és támogassák egymást.

Íme néhány tipp, hogyan ne vonja el a figyelmét a házimunka és ne veszítse el a munkakedvét az otthoni munka során:

  1. Egyértelműen határozza meg munkaidejét. Annak ellenére, hogy senki sem kontrollálja Önt, nem szabad engednie a kísértésnek, hogy ma reggel 8-kor kezdje a munkát, holnap pedig 11-kor. Feltétlenül legyen meg a szokott napi rutin.
  2. Hozzon létre egy igazán jól működő munkalégkört. Az otthoni munka semmiképpen nem jelenti azt, hogy pizsamában dolgozunk az ágyból. Munkaidőben ajánlatos csak az íróasztalnál dolgozni. Otthoni öltözékben, de nem pizsamában.
  3. Háztartási munka – vagy munkakezdés előtt, vagy ebédszünetben. Igyekezzünk még a munkanap kezdete előtt elvégezni a takarítást, mosást, és stb. Ha boltba kell menjen, akkor ezt egyazon időben tegye meg, például ebédszünetben.
  4. Ne feledkezzünk meg a fizikai aktivitásról sem. A távmunka legnagyobb kihívása, hogy nehéz napi 10 000 lépést megtenni, ha az ágy csak két lépésre van a munkahelyétől. Erre a legjobb megoldás a reggeli kocogás és az otthoni gyakorlatok végzése.
  5. Egyazon időben keljen fel minden nap. A távmunkának köszönhetően nem kell időt szakítania utazásra. Agyunk szereti a megszokott ritmust és az egyazon időben történő ébredés egy ritmust generál, ami további napi rutin folyamatokat segít elő. Ébredés után csináljon mindent ugyanúgy, mint egy munkanapon.
  6. Ügyeljen arra, hogy szánjon időt az ebédre és a megfelelő pihenésre is. Mellesleg, megengedhet magának egy 20 perces szunyókálást és egy sétát is, ha van a közelben park.
  7. Hozzon létre egy kommunikációs csatornát. A vállalati üzenetküldésnél van egy kommunikációs csatorna, ahol minden fontos információ megjelenik a csapat munkájáról: frissítések, új megoldások, tervek stb. Minden olyan kérdés, amelyre választ kívánunk kapni, ebben a chatben van lebonyolítva, nem privát üzenetben.
  8. Eszközök választása a távmunkához. Számos létezik, mint például: Figma, Miro, Jira, Google Docs, Zoom, stb. Győződjön meg arról, hogy mindenki rendelkezik hozzáféréssel ezekhez az eszközökhöz.
  9. Hozzon létre egy online csoportot csapata számára, hogy könnyen tarthassa a kapcsolatot. Az összes alkalmazott e-mail címét tartalmazó csoport lehetővé teszi a gyors információcserét, és egy chat-szoba (például a Hangouts Chatben) használható a gyors megbeszélésekhez.
  10. Szervezze meg előre a találkozókat. A Google Naptár segít ebben. Állítson be emlékeztetőt, hozzon létre egy megbeszélés tervezetet és adjon hozzá releváns dokumentumokat az eseményhez. Győződjön meg arról is, hogy mindenki ismeri a videokonferencia (például a Hangouts Meet) használatát.
  11. Tartsa be a munka illemszabályait. Az, hogy a csapattagok nincsenek az irodában, nem jelenti azt, hogy nincsenek elfoglalva. Az értekezlet ütemezése előtt ellenőrizze a kollégák naptárát, és csevegés indításakor először ellenőrizze, hogy kényelmes-e most beszélni? Kollégáit saját elérhetőségéről is tájékoztathatja, ha módosítja munkaidejét és állapotát a naptárban.

Ezek voltak a távmunka 11 szabálya, reméljük hasznos útmutatás és segítség lesz azok számára, akik ebben a szférában dolgoznak, illetve nemrég kerültek bele.

Hirdetés (X)

Nézd meg ezeket is!

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük