A távmunka 11 szabálya csapatoknak, vezetőknek és kezdőknek
Sajnálatos módon a koronavírus járvány mindannyiunkat arra kényszerített, hogy hirtelen életmódot váltsunk. Különösen arra, hogy távmunkára váltsunk. Sokak számára ez komoly kihívást jelent.

A Jooble állásportálon is találhat számos távmunkát, például ha az alábbi kulcsszavakat írja be a keresőbe: állások Kaposvár.
Különböző szakemberektől összegyűjtöttünk néhány hasznos tanácsot, hogyan dolgozzon otthon, és ugyanakkor maradjon produktív, ne étkezzen- és ne dolgozza túl magát, maradjon kapcsolatban a csapattal és támogassák egymást.
Íme néhány tipp, hogyan ne vonja el a figyelmét a házimunka és ne veszítse el a munkakedvét az otthoni munka során:
- Egyértelműen határozza meg munkaidejét. Annak ellenére, hogy senki sem kontrollálja Önt, nem szabad engednie a kísértésnek, hogy ma reggel 8-kor kezdje a munkát, holnap pedig 11-kor. Feltétlenül legyen meg a szokott napi rutin.
- Hozzon létre egy igazán jól működő munkalégkört. Az otthoni munka semmiképpen nem jelenti azt, hogy pizsamában dolgozunk az ágyból. Munkaidőben ajánlatos csak az íróasztalnál dolgozni. Otthoni öltözékben, de nem pizsamában.
- Háztartási munka – vagy munkakezdés előtt, vagy ebédszünetben. Igyekezzünk még a munkanap kezdete előtt elvégezni a takarítást, mosást, és stb. Ha boltba kell menjen, akkor ezt egyazon időben tegye meg, például ebédszünetben.
- Ne feledkezzünk meg a fizikai aktivitásról sem. A távmunka legnagyobb kihívása, hogy nehéz napi 10 000 lépést megtenni, ha az ágy csak két lépésre van a munkahelyétől. Erre a legjobb megoldás a reggeli kocogás és az otthoni gyakorlatok végzése.
- Egyazon időben keljen fel minden nap. A távmunkának köszönhetően nem kell időt szakítania utazásra. Agyunk szereti a megszokott ritmust és az egyazon időben történő ébredés egy ritmust generál, ami további napi rutin folyamatokat segít elő. Ébredés után csináljon mindent ugyanúgy, mint egy munkanapon.
- Ügyeljen arra, hogy szánjon időt az ebédre és a megfelelő pihenésre is. Mellesleg, megengedhet magának egy 20 perces szunyókálást és egy sétát is, ha van a közelben park.
- Hozzon létre egy kommunikációs csatornát. A vállalati üzenetküldésnél van egy kommunikációs csatorna, ahol minden fontos információ megjelenik a csapat munkájáról: frissítések, új megoldások, tervek stb. Minden olyan kérdés, amelyre választ kívánunk kapni, ebben a chatben van lebonyolítva, nem privát üzenetben.
- Eszközök választása a távmunkához. Számos létezik, mint például: Figma, Miro, Jira, Google Docs, Zoom, stb. Győződjön meg arról, hogy mindenki rendelkezik hozzáféréssel ezekhez az eszközökhöz.
- Hozzon létre egy online csoportot csapata számára, hogy könnyen tarthassa a kapcsolatot. Az összes alkalmazott e-mail címét tartalmazó csoport lehetővé teszi a gyors információcserét, és egy chat-szoba (például a Hangouts Chatben) használható a gyors megbeszélésekhez.
- Szervezze meg előre a találkozókat. A Google Naptár segít ebben. Állítson be emlékeztetőt, hozzon létre egy megbeszélés tervezetet és adjon hozzá releváns dokumentumokat az eseményhez. Győződjön meg arról is, hogy mindenki ismeri a videokonferencia (például a Hangouts Meet) használatát.
- Tartsa be a munka illemszabályait. Az, hogy a csapattagok nincsenek az irodában, nem jelenti azt, hogy nincsenek elfoglalva. Az értekezlet ütemezése előtt ellenőrizze a kollégák naptárát, és csevegés indításakor először ellenőrizze, hogy kényelmes-e most beszélni? Kollégáit saját elérhetőségéről is tájékoztathatja, ha módosítja munkaidejét és állapotát a naptárban.
Ezek voltak a távmunka 11 szabálya, reméljük hasznos útmutatás és segítség lesz azok számára, akik ebben a szférában dolgoznak, illetve nemrég kerültek bele.
Hirdetés (X)